[/quote]I´ll try in english. I thought the coupe would be a real coupe, smaller than the 5 door, more dynamic. but now, the pictures show a car much like the 3 door Citroen C4, of course different back, but everything else very much the same. The first Megane coupe would have been a real coupe if it didn´t have the same dashboard as the 5 door. It looked stunning at the time. But this new coupe, it`s just a three door version, nothing dynamic. If you look at the Metal over the rear tires, you see what I mean, this big piece of metal that tries to hide the size of the 5 door version. I´m very disappointed, I was hoping for something more of a sports car.
The 5 door version will be great though, good work. But I have the feeling, that the styling will keep the room for the rear passengers very limited, much like the Laguna, which has the smallest rear room in its class. Sad, Renault used to always offer the most room in each categorie, this used to be a real selling point for the Renault brand, but they lost their way in that respect.[quote]
Au fait je traduits : Je vais essayer en anglais. Je pensais que le coupé serait un vrai coupé, plus petit que la 5 portes, plus dynamique. Mais là, les photos montrent une voiture plus comme la citroen c4 3portes, avec bien sur un arrière différent, mais tout le reste pareil. La première megane coupé aurait été un vrai coupé si elle n'avait pas reçu la meme planche de bord. Il était étourdissant à l'époque. Mais ce nouveau coupé, c'est juste une version 3 portes, rien de dynamique. Si vous regardez le metal au dessus du pneu arrière (ndt : je suppose que megane23 parle ici de la vitre de custode), vous voyez ce que je veux dire, cette grosse pièce de métal qui tente de cacher la forme de la version 5 portes.
Je suis très déçu, J'esperais quelque chose de plus sportif.
La version 5 portes sera bien, bon travail. Mais j'ai le sentiment que le style va rendre la place arrière très limitée, comme la laguna, qui a l'espace arrière le plus petit de sa catégorie. Dommage, renault avait l'habitude d'offrir les plus grands espaces arrières dans chaque catégorie, c'etait un vrai argument de vente pour la marque, mais ils ont perdu cette habitude.
voilà