Un extrait pour nos amis tchèques
Carlos Ghosn seznámil veřejnost s plánem Renault Contrat 2009, který má z automobilky učinit nejziskovějšího evropského výrobce.
Plán zahrnuje tři hlavní závazky:
- budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude ve svém segmentu jedním ze tří nejlepších vozů, pokud jde o kvalitu výrobku a služeb
- operativní marže bude v roce 2009 činit 6 %
- mezi roky 2005 a 2009 vzroste počet prodaných vozů o 800 000
Renault uvede do roku 2009 na trh 26 výrobků. Po dvou modelech uvedených na trh v roce 2006 bude mezi roky 2007 a 2009 postupně uvedeno na trh průměrně 8 modelů ročně, tedy dvakrát víc než za období 1998 – 2005. Polovina těchto nových modelů bude znamenat rozšíření současné řady.
Útok se projeví posílením a rozšířením řady ve 4 úrovních:
- obnovení pilířů řady: rodina Mégane, Twingo, Kangoo, Master
- nadstandardní vozy (s cenou nad 27 000 eur): s pěti vozy, které budou v rámci plánu uvedeny na trh, Renault objem svých prodejů v tomto segmentu zdvojnásobí
- vstup na nová teritoria: SUV, 4x4 a vozy pro specifickou cílovou skupinu
- vozy určené pro světové trhy, což se týká zejména Loganu.
Obohacení nabídky se projeví zejména nárůstem prodejů o 800 000 vozů mezi roky 2005 a 2009. Objem mimoevropských prodejů se do roku 2009 zvýší z 27 % na 37 %, což bude představovat 80 % nárůst objemů.
Ekonomické cíle
Program snižování nákladů a optimalizace investic bude využívat zejména synergetické efekty z Aliance s Nissanem.
- snížení nákupních nákladů o 14 % v průběhu 3 let
- 12 % snížení výrobních nákladů, zvýšení průměrné míry využití kapacit ze 60 % v roce 2005 na 75 % v roce 2009
- snížení nákladů na logistiku o 9 %
- snížení režijních nákladů, které se z 5,1 % obratu v roce 2005 sníží na méně než 4 % obratu v roce 2009
Výkonnost podniku se bude měřit růstem operativní marže, přičemž cílem je dosáhnout v roce 2009 6 %. Cílem bude trvale zajistit pozici nejhospodárnějšího evropského výrobce běžných automobilů.
Správní radě Renaultu bude předložen návrh lineárního nárůstu dividendy z dnešního 1,8 eura na akcii na 4,5 eura na akcii v roce 2009.