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[Laguna II] Régulateur de vitesse ph 2 - problème [Réglé]

Bonsoir mes amis,


Je m'excuse pour mon pauvre français, je suis anglais.

J'ai une Renault Laguna II 2005 1.9 dci Ph 2 Initiale. C'est une belle voiture. Toutefois, le régulateur de vitesse me cause un problème.

Parfois, même quand le bouton de régulateur de vitesse est activé, l'écran du tableau de bord est vide. Quand il fonctionne, le régulateur de vitesse souvent des états "- - - - -" au lieu de la vitesse à laquelle je veux que ce soit, et il ne fonctionne pas.

Le limiteur de vitesse fonctionne toujours.

Ce problème a commencé il y a une semaine et signifie maintenant que le régulateur de vitesse n'est plus utilisable.

Mes amis français ont-ils des conseils s'il vous plaît?

Merci beaucoup,

Paul

Ou...!





I apologise for my poor French, I am English.

I have a Renault Laguna II 2005 1.9 dci Ph 2 Initiale. It is a beautiful car. However, the cruise control is causing me a problem.

Sometimes, even when the cruise control button is active, the dashboard screen is blank. When it does work, the cruise control often states "- - - - -" instead of the speed I want it to be, and it doesn't function.

The speed limiter is always working.

This problem started one week ago and now means that the cruise control is no longer usable.

Do my French friends have any advice please? Please!

Thank you very much,

Paul
Dernière édition par Transam le Sam 06 Mar, 2010 22:03; édité 2 fois
Hi
I am not a Renault mechanic, only a private person spending some time on this forum

In french you wrote sic "Le limiteur de vitesse ne fonctionne pas toujours. " that is to say " Speed limit does not work each time I want" while in English you wrote "The speed limiter is always working. "

So my understanding is that your English text is the correct one and that the speed limit works correctly which is not the case of the cruise control

If it is the case, you should be aware that the 2 fonctions "speed limit" and "cruise control" work the same way as far as the speed selection is concerned
- I would then be tempted to suspect the 2 position button on the Dashbaord 'speed limit'/'cruise control' not to work correctly ..
- To confirm that, please try several times to connect/disconnect this selection button ... and crosscheck the connections of the wires on this button
Best


En Français maintenant pour avoir l'avis d'autres spécialistes

Paul dit en anglais "The speed limiter is always working. " soit "le limiteur fonctionne tout le temps" tandis qu'en Français il écrit l'inverse "Le limiteur de vitesse ne fonctionne pas toujours. "
J'aurais tendance à donner crédit à la version anglaise

Si c'est le cas, comme les 3 fonctions "limiteur" et "régulateur" fonctionnent exactement de la même façon pour la sélection de vitesse, j'aurais donc tendance à penser que le bouton du tableau de bord pour la sélection du "limiteur" ou "régulateur" ne fonctionne pas correctement ou présente un faux contact ; je préconiserais donc pour commencer d'essayer d'armer/désarmer la fonction "régulateur" plusieurs fois de suite pour voir si ça change quelque chose
Voilà
Transam
Modérateur PR émérite
Message Sam 06 Mar, 2010 22:03
J'ai modifié le texte traduit en me basant aussi sur la version anglaise!

(I modified the translated text by also basing me on the english version)

:wink:
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Je vous remercie pour la réponse. Malheureusement mon français n'est pas assez bon et j'ai dû compter sur google (ok je peux lire le français, mais pas écrire très bien!).

Je voulais dire "le limiteur de vitesse fonctionne TOUJOURS", mais le régulateur de vitesse (régulateur de vitesse) ne surtout pas fonctionné.

Vous avez compris correctement.

J'ai enlevé l'interrupteur pour le tester mais je ne sais pas ce que le fonctionnement correct d'attendre. Il ya 6 broches, et le commutateur apparaît pour connecter deux broches lorsque il est sous tension et hors tension.

La faute du régulateur de vitesse semble être quelque chose de légèrement différent de celui du commutateur. Par exemple, souvent si je suis au volant avec le régulateur de vitesse sur et puis je frein ou appuyez sur "0" pour annuler, quand je viens de réutiliser le régulateur de vitesse, il déclare "- - - - -" sur le tableau de bord et ne permettra pas moi de changer la vitesse. Si je puis désactiver le commutateur, il ne vient plus de retour sur un peu (1mn à 10 mn ou si je redémarre la voiture).

Je vous remercie encore une fois!
Paul

ou....

Thank you for the response. Unfortunately my French is not good enough and I had to rely on google (I can read French ok, but not write very well!).

I meant to say "the speed limiter ALWAYS works" but the cruise control (speed regulator) mainly doesn't work.

You understood correctly.

I have removed the switch to test it but I do not know what correct operation to expect. There are 6 pins, and the switch appears to connect two pins when it is turned on and off.

The cruise control fault appears to be something slightly different than the switch. For instance, often if I am driving with the cruise control ON and then I brake or press "0" to cancel, when I come to reuse the cruise control it states "- - - - -" on the dashboard and won't allow me to change the speed. If I then deactive the switch, it no longer comes back on for a little while (1mn to 10 mn or if I restart the car).


Thank you once again!
Paul
Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 00:03; édité 1 fois
Transam a écrit:
J'ai modifié le texte traduit en me basant aussi sur la version anglaise!

(I modified the translated text by also basing me on the english version)

:wink:

Merci Transam.
pghstochaj a écrit:
The cruise control fault appears to be something slightly different than the switch. For instance, often if I am driving with the cruise control ON and then I brake or press "0" to cancel, when I come to reuse the cruise control it states "- - - - -" on the dashboard and won't allow me to change the speed. If I then deactive the switch, it no longer comes back on for a little while (1mn to 10 mn or if I restart the car)

Although I Understand that such a sequence "suspend/resume" is very useful with Cruise ON but not very useful with Speed limit ON, it will be interesting to know what happen if you perform such a sequence with the speed limit ON ?
If it works 100% of the time ==> suspect selection button
If same problem "---" and no longer come back for a while, then it could be another problem in relation with the resume function

The way it works for both Speed limit and Cruise control
- there is the selection button on the dashbord "speed limit/cruise control"
- there are 2 buttons on the steering wheel "+", "-", "Suspend" "Resume" .. each time you depress such a button , there are a different impedance on 2 specific wires behind the wheel : 0 Ohms (suspend) , 100 Ohms (-), 300 Ohms (+), 900 Ohms (resume) .. so if impedance is incorrect or a contact is not perfect, global impedance is not correct and the function is not correctly performed

------------------Français---------
Paul dit "Par exemple, souvent si je suis au volant avec le régulateur de vitesse activé et si je freine ou si j'appuies sur "0" pour annuler, quand je veux réutiliser le régulateur de vitesse, il affiche "- - - - -" sur le tableau de bord et je ne peux plus modifier la vitesse. Si je désactive le commutateur,je dois attendre 1mn à 10 mn ou redémarrer la voiture pour réactiver le régulateur"

-Que se passe-t-il si on effectue la même séquence avec le limiteur activé ?
si pas de défaut : soupçonner le bouton de sélection régulateur/limiteur
si c'est le même défaut "----" alors problème sur la fonction reprise

Régulateur et Limiteur fonctionnent de la même façon
- il y a un bouton de sélection sur le tableau de bord
- sur le volant il y a des boutons "+", "-", "suspendre", "reprise" et à chaque bouton correspond une impédance de 0 Ohms (suspendre) , 100 Ohms (+), 300 Ohms (-) et 900 Ohms (reprise) .. donc si impédance incorrecte ou faux contact ==> fonction reprise ne passe pas
Bye
Dernière édition par ceyal le Dim 07 Mar, 2010 01:03; édité 1 fois
Thanks.

I will try the speed limiter as you suggest, you might be very right in that the same behaviour might occur if I use it in the same way. Good idea.

However, I recently noticed that the steering wheel makes a noise when turning, I assumed it is the rotational connector/clock spring/the internal parts of the steering wheel, for the cruise control buttons, the horn and the airbag. The noise is a quiet scratching or noticable sliding noise. Do you think that this could be the as a result of the noise? I think replacement of the rotational connector is expensive, and I didn't want to do it if it was just making a quiet noise.

I understand you meant "noise" in a different way, i.e. resistance differences. I fitted cruise control on my Megane II so I can remember how the system functions.

Thanks again.
Paul

ou...
Merci.

Je vais essayer le limiteur de vitesse comme vous le suggérez, vous pourriez être tout à fait raison en ce que le même comportement peut se produire si je l'utilise de la même manière. Bonne idée.

Cependant, j'ai remarqué récemment que le volant fait du bruit quand le tournage, j'ai supposé qu'il est le connecteur de rotation / "printemps horloge" (in English: Clockspring) / les parties internes du volant, pour les boutons de contrôle de vitesse, le klaxon et l'airbag. Le bruit est un bruit calme grattage ou notable coulissant. Pensez-vous que cela pourrait être la suite du bruit? Je pense que le remplacement du connecteur de rotation est coûteuse, et je ne voulais pas le faire si elle faisait juste un bruit calme.

Je comprends que vous vouliez dire "bruit" d'une manière différente, à savoir les différences de résistance. J'ai adapté le régulateur de vitesse sur ma Megane II donc je peux me rappeler comment fonctionne le système.

Merci encore.
Paul
Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 00:03; édité 1 fois
Transam
Modérateur PR émérite
Message Dim 07 Mar, 2010 00:03
Citation:
I understand you meant "noise" in a different way, i.e. resistance differences.


In this case,

Citation:
(...)or a contact is noisy(...)


ceyal mean "a lazy connection"!
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Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 01:03; édité 1 fois
pghstochaj a écrit:

However, I recently noticed that the steering wheel makes a noise when turning, I assumed it is the rotational connector/clock spring/the internal parts of the steering wheel, for the cruise control buttons, the horn and the airbag. The noise is a quiet scratching or noticable sliding noise. Do you think that this could be the as a result of the noise?

This could be a valid reason because the steering wheel buttons communicate with the system via this rotational connector ... so if the electrical contact is not perfect at that level, it could lead to some extra impedance and a "resume function" not correctly performed .. the horn could also be affected (easy to crosscheck)

I rapidly went thru a french document dealing with the diagnostic procedure of the Laguna2. As far as speed control/cruise control is concerned, the Renault diagnostic tool should be able to detect some defects .. and most of the time this leads to "change selection button on the Dashbord" or "change steering wheel buttons" or "change rotational contactor" or change "connectors" in relation with the buttons
As the rotational connector is rather expensive, it could be interesting first to crosschek that electrical contacts are correct at button levels

Please note that the "Resume" function can be performed either by depressing "R" button or "+" button on the wheel ... so if the defect still appears whichever buttton is depressed, this could de facto eliminate a wheel button problem

I see you already know a lot about the way those functions are performed in Laguna2

http://perso.orange.fr/lagxj/regul15.jpg
2 control wires (BlAnc/ORange ... White/Orange) are those identified with blue connectors in the picture hereafter
http://dcasta.chez-alice.fr/Laguna/Regul8.jpg
consequence : if you suspect the rotational connector, just install a 300 or a 900 ohms resistor with a pushbutton on those 2 wires and when the problem occurs activate the pushbutton.
If Resume function is working again in this case : very likely the rotational connector is not correctly working and needs to be changed
pictures above are extracted from https://www.planeterenault.com/forum/post391459.html#p391459
Mind : before doing that ... please disconnect the battery 30 minutes to avoid airbag ... to inflate
--------français----------------
Paul a dit "Cependant, j'ai remarqué récemment que le volant fait du bruit quand je tourne ; j'ai supposé que cela pourrait être du au contacteur tournant pour les boutons de contrôle de vitesse, le klaxon et l'airbag."
Cela pourrait êtreen effet une cause car un mauvais contact au niveau du contacteur tournant pourrait affecter l'impédance de la fonction "reprendre" .. et peut être aussi du klaxon (facile à tester)

J'ai parcouru rapidement un manuel de réparation. L'outil de diagnostic renault pourrait être à même de détecter un défaut du régulateur/limiteur ... le plus souvent ce manuel de réparation dit de changer le bouton du tableau de bord, un bouton du volant, le contacteur tournant ou un connecteur en lien avec un bouton. Bon, vu le prix d'un contacteur tournant, ça vaut sans doute la peine de traquer d'abord un faux contact éventuel sur un bouton

A noter que la fonction "reprendre" peut être rendue soit avec le bouton "R" soit avec le bouton "+" ... donc avec 2 boutons .. si le problème demeure avec l'un ou l'autre bouton enfoncé, cela élimine quasiment dans la pratique un problème de bouton de volant

Enfin je remarque de Paul a bien compris comment ça marche (cf. contacteur tournant qui alimente les boutons, le klaxon et l'airbag)

Bon en cas de doute sur le contacteur tournant, pour lever le doute, installer une résistance de 300 ou 900 ohms avec un bouton poussoir en parallèle sur les fils derrière le volant .. quand le problème survient, appuyer sur le poussoir.. si la fonction "reprendre" fonctionne dans ce cas là , on peut soupçonner fortement le contacteur tournant qui est à changer
Bye
Dernière édition par ceyal le Dim 07 Mar, 2010 01:03; édité 8 fois
Transam
Modérateur PR émérite
Message Dim 07 Mar, 2010 01:03
Citation:
A noter que la fonction "reprendre" peut être rendue soit avec le bouton "R" soit avec le bouton "+"
(Please note that the "Resume" function can be performed either by depressing "R" button or "+" button on the wheel)


En appuyant sur le bouton "+", tu reprogrammes une nouvelle vitesse de croisière. Pas forcément la même qu'avant la suspension.

(While pressing on the button " +" , you reprogram a new cruising speed. Not inevitably the same one as before the suspension.)
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rpm91
Modérateur PR
Message Dim 07 Mar, 2010 10:03
When the cruise control doesn't work and the speed limiter is OK, you can have a problem with your clutch pedal and clutch master cylinder

Check if you can move up your pedal to the top
There's a switch on the top of the pedal travel (near the articulation) that you have to "surf": take the pedal declutched in low positon, and then pull franckly on the mobile grey part of the ti-op switch (grey and blue)
Then get off your hand from the switch and release smoothly the pedal.

This could help you to get a functionnal cruise control (if the switch isn't activated by the pedal, the cruise control cannot work, because he would'nt be able to deactivate when declutching)

En français: vérifier que la pédale d'embrayage remonte bien et tirer sur le contacteur en haut de la pédale pour le rerégler
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Merci :)

Cela affecterait le système comme je décris? Quand j'ai acheté la voiture, il y avait un problème que le régulateur de vitesse ne s'engagera pas en raison de l'interrupteur sur la pédale d'embrayage. Toutefois, si cette option n'est pas engageant, ne serait pas l'affichage sur le tableau de bord encore agir comme normal? J'ai juste ne serait pas en mesure de fixer /+/-/ 0, la vitesse?


ou...
Would this affect the system as I describe? When I first bought the car, there was a problem that the cruise control wouldn't engage due to the switch on the clutch pedal. However, if this switch isn't engaging, wouldn't the display on the dashboard still act as normal? I just wouldn't be able to set/+/-/0 the speed?
Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 14:03; édité 1 fois
Thank you very much for your help.

The problem with the diagnostic method suggested is that I think that the system goes into a fail mode when the problem is caused - that's why I am unable to select a new speed or use cruise control for 1 min - 10 min whilst it clears the fault. Hence unless I remove the fault, it may still cause the same problem even with separate resistance buttons. I don't know.

I might have to pay somebody to diagnose the fault, but this is expensive in the UK.

I will test the horn next time it happens, but I think it will still work. If the airbag warning light illuminates, I will believe that this is the problem.

Thanks,
Paul

ou...


Thank you very much for your help.

The problem with the diagnostic method suggested is that I think that the system goes into a fail mode when the problem is caused - that's why I am unable to select a new speed or use cruise control for 1 min - 10 min whilst it clears the fault. Hence unless I remove the fault, it may still cause the same problem even with separate resistance buttons. I don't know.

I might have to pay somebody to diagnose the fault, but this is expensive in the UK.

I will test the horn next time it happens, but I think it will still work. If the airbag warning light illuminates, I will believe that this is the problem.

Thanks,
Paul
Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 14:03; édité 1 fois
Un peu plus d'informations:

Aujourd'hui, j'ai fait 2 voyages x 50 mile. À ces deux occasions il a bien fonctionné pour les 35 premiers miles, mais a échoué sur Stop / sections commencent. J'ai remarqué exactement comment il a échoué: Quand vous conduisez, il a été fixé à 40 mph mais il ya des feux de circulation. J'ai freiné et soudain il est passé de "Cruise 40 mph" à "CRUISE: - - - -" (qui est ce qui se passe avant de définir une vitesse après de l'allumer) - normalement il resterait disant "Cruise 40 mph" mais pas réellement mettre en œuvre la vitesse fixée.

L'interrupteur ne semble pas être responsable et le contrôle du volant semblent fonctionner parfaitement quand le régulateur de vitesse est activé et lorsque le limiteur de vitesse est activé.

Donc, je ne sais pas quoi dire!

A little more information:

Today I did 2 x 50 mile trips. On both occasions it worked fine for the first 35 miles but failed on stop/start sections. I noticed exactly how it failed: When driving, it was set to 40 mph but there were traffic lights. I braked and suddenly it went from "CRUISE 40 mph" to "CRUISE: - - - -" (which is what happens before you set a speed after turning it on) - normally it would remain saying "CRUISE 40 mph" but not actually implement the set speed.

The switch doesn't appear to be at fault and the steering wheel controls seem to work perfectly when the cruise control is on and when the speed limiter is on.

So, I don't know what to say!
rpm91
Modérateur PR
Message Dim 07 Mar, 2010 19:03
As you describe your last trip, I'd say definitly: its a switch clue

Maybe on the brake or on the clutch pedal

Because the clutch switch is bifunctionnal, the stop lights can work while the cruise control doesn't.

Surf the two switches (pulling the mobile part) and test if it gets better
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Merci, j'ai essayé la pédale de levage (je suppose que c'est ce que vous entendez par "surfer"), mais il n'a pas aidé - c'est ce que j'ai fait quand j'ai trouvé l'origine, le régulateur de vitesse ne fonctionnait pas lorsque j'ai acheté la voiture. J'ai fixé à l'aide du ruban sur la pédale. Je ne vois pas où le commutateur est à la pédale de frein, en dépit de l'avenir. Cependant, je n'ai pas beaucoup de lumière pour voir.

Je vous remercie beaucoup pour votre aide à ce jour.

Paul

Thanks, I tried lifting the pedal (I assume this is what you mean by "surf") but it didn't help - this is what I did when I originally found the cruise control was not functioning when I bought the car. I fixed it using some tape on the pedal. I can not see where the switch is for the brake pedal, despite looking. However, I didn't have very much light to see.

Thank you very much for your help so far.

Paul

p.s. this is my car:

http://img.photobucket.com/albums/v195/pghstochaj/Laguna029.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v195/pghstochaj/Laguna031.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v195/pghstochaj/Laguna033.jpg
Dernière édition par Transam le Dim 07 Mar, 2010 20:03; édité 1 fois
The brake switch isn't working properly!
ok, je suis sorti et jeté un oeil à la voiture. Il est clair que les feux de freins ne fonctionnent pas beaucoup de temps. Je pense que les feux de freinage est à l'origine de la faille. Si j'appuie sur le frein dur, la fonction d'éclairage, si on le pousse doucement, les feux de freinage ne fonctionnent pas.

Je pense que les actes commutateur de frein comme un «avertissement» pour couper le régulateur de vitesse, tandis qu'un autre système (comme venir à un arrêt, ou un nouveau système de frein d'indication) agit comme une sauvegarde au cas où le commutateur a échoué.

Pensez-vous que cela est correct?

Renault me fait rire ... les feux de freinage est du côté du passager sur les modèles du Royaume-Uni! Il n'est pas évident de comment je me l'enlever, mais je vais parler à mon ami de chez Renault demain pour un prix.

Merci beaucoup

ok, I went outside and had a look at the car. It is clear that the brake lights are not functioning a lot of the time. I think that the brake light switch is causing the fault. If I press the brake hard, the lights function, if I press it softly, the brake lights do not function.

I think that the brake switch acts as a "warning" to cut the cruise control, whilst another system (such as coming to a stop, or a further brake indication system) acts as a backup in case the switch has failed.

Do you think that this is correct?

Renault makes me laugh...the brake light switch is on the passenger side on the UK models! It is not obvious how I would remove it but I will speak to my friend at Renault tomorrow for a price.

Thank you very much.
Hello
1/ nice Lag .. sorry very nice Lag
2/ the brake switch may establish 2 contacts
- contact 1 is used when pedal is depressed by both the cruise control and the brake lights illumnination
- contact 2 is used by ABS
3/ I have also an old Rover 214 with the steering wheel on the left side ... and in the engine compartment, I observe also that the braking system has been split into 2 parts : a smaller part (reservoir) is located on the left side in direct relation with the pedal while the distributing part of the mastercylinder remains on the right side :D

------------------français
1/ Bien belle Laguna
2/ Le contacteur de frein a en fait 2 contacts
- le premier sert au régulateur et aux ampoules de frein arrière
- le 2° contact sert à l'ABS
3/ J'ai aussi une vielle Rover214 et je constate aussi dans le compartiment moteur que le système de freinage consiste
en un réservoir à gauche .. tandis que le distributeur du maitrecylindre reste à droite comme dans le modèle d'origine anglais :D
Bye
Dernière édition par ceyal le Dim 07 Mar, 2010 23:03; édité 4 fois
Je vous remercie, au Royaume-Uni, la Laguna est méconnu et l'Initiale est une voiture très bon marché! J'ai acheté le mien en 2008 avec 70K km (3 ans) ou 5500 euros. Un collègue de travail a acheté un modèle 3.0 V6 récemment aussi. Je garde ma voiture est parfait état, mieux que c'est dans ces images.

Moi aussi je peux confirmer s'il vous plaît, est-il juste un switch? (Avec deux modes?). Je ne vois pas en quoi elle correspond, mais une fois que j'ai un nouveau commutateur ça devrait aller. J'espère avoir l'interrupteur d'ici mercredi / jeudi et je vais vous le dire.

Avec Renault, le commutateur de frein sur le côté gauche est «excentrique», avec Rover, il était bon marché ou de la paresse!

Merci à vous et à votre forum.

J'ai deux autres problèmes mineurs trop .... mais je vais essayer de chercher dans les forums premier. Le forum britannique Renault n'est pas très bonne.

Merci,
Paul

P.S. Si j'appuie sur la pédale de frein très doucement, cela signifie que les feux de freins ne fonctionnent pas, si je les presse normalement ou dures, les feux fonctionnent. J'ai constaté que lorsque j'appuie sur la pédale doucement, ce ne satisfait pas au régulateur de vitesse.

thank you, in the UK, the Laguna is unappreciated and the Initiale is a very cheap car! I bought mine in 2008 with 70k km (3 years old) for 5,500 euros. A work colleague bought a 3.0 V6 model recently too. I keep my car is pristine condition, better than it was in those pictures.

So can I please confirm, is there just one switch? (With two modes?). I can't see how it fits but once I have a new switch it should be fine. I hope to have the switch by Wednesday/Thursday and I will let you know.

With Renault, the brake switch on the left side is "eccentric", with Rover, it was cheap or laziness!

Thank you to you and your forum.

I have two other minor problems too....but I will try to search the forums first. The UK Renault forum is not very good.

Thanks,
Paul

p.s. If I press the brake pedal very softly, this means that the brake lights do not function, if I press them normally or hard, the lights do work. I have found that when I press the pedal softly, this fails the cruise control.
Dernière édition par Transam le Lun 08 Mar, 2010 23:03; édité 1 fois
pghstochaj a écrit:
is there just one switch? (With two modes?). I can't see how it fits but once I have a new switch it should be fine. I hope to have the switch by Wednesday/Thursday and I will let you know.
With Renault, the brake switch on the left side is "eccentric", with Rover, it was cheap or laziness!

My documentation states (for left hand side cars : :D ) 1 single switch with 2 channels : Channel A Open/closed used by lights/cruise, channel B used by ABS, ECU crosschecking both informations
http://images.forum-auto.com/mesimages/178817/Brakeswitch.jpg
A1 contact when closed
A3 conbtact when opening
B1 contact when opening
B3 contact when closed

In Rover 214 (Honda Concerto Body), RHD have all braking system on the right side, while for LHD, it is split ... so it is sibling for Laguna .. all that probably due to industrial process in order to minimize the number of items to be moved from left/right and vice versa

--------------français--------------
Ma doc indique (qu'au moins pour les véhicules avec conduite à gauche :D ) il y a 1 seul interrupteur avec 2 canaux : A pour lampes/régulateur et B pour l'ABS, le calculateur d'injection vérifiant la cohérence des signaux
A1 : contact à la fermeture
A3 contact à l'ouverture
B1: contact à l'ouverture
B3 : contact à la fermeture

Dans la Rover214 (chassis de Honda Concerto) avec conduite à droite tout le système de freinage est à droite tandis qu'en conduite à gauche, il est coupé en 2 parties. Je comprends que c'est la même chose dans la Laguna, sans doute pour minimiser le nombre de pièces à changer de côté dans le processus d'industrialisation
Bye
Dernière édition par ceyal le Dim 07 Mar, 2010 23:03; édité 3 fois
Thank you everybody for the help. I replaced the piece, last night, and it seems to function.
:)

Merci à tous pour l'aide. J'ai remplacé la pièce, la nuit dernière, et elle semble fonctionner.
:)
rpm91
Modérateur PR
Message Mer 10 Mar, 2010 09:03
Thanks for the feedback :wink:
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